تکنیک الگوریتم جستجوی هارمونی
HSA یک الگوریتم تکاملی است که توسط گروه تحقیقاتی گیم (2001) معرفی شده است. فرایند بداهه موسیقی را تقلید کرده و هر راه حل، هارمونی نامیده می شود. در ابتدا، جمعیت هارمونی ها بطور تصادفی تولید می شود و سپس در حافظه هارمونی ذخیره می شود. راه حل های جدید را با استفاده از سه اصل زیر تولید می کند: ملاحظه حافظه هارمونی، انتخاب تصادفی و تنظیم گام. علاوه بر این، جستجوی هارمونی به عنوان ژنتیک، عضوی از الگوریتم بهبود دهنده است. حافظه هارمونی، تنظیم میزان صدا، انتخاب تصادفی و پهنای باند، مولفه های اصلی HSA هستند. سطح حافظه هارمونی تعیین می کند که آیا منابع جدید می توانند پذیرفته شوند یا نه. برای استفاده موثر از این حافظه، پارامتری برای نمایش انتخاب احتمالی حافظه هارمونی ارائه می شود که در مسئله تعادل بار نیز استفاده می شود، جاییکه هر هارمونی، آرایه ای از منابعی است که طول وظایف تخصیص یافته و سطح شایستگی بر پایه عملکرد برای انتقال وظایف به منابع هستند.