تکنیک الگوریتم ژنتیک
GA به عنوان یک روش بهینه سازی مبتنی بر جمعیت بر اساس شباهت به فرایند تکامل با الهام از طبیعت توسط جان هلند (1992) و گروه تحقیقاتی خانلی (2008) در سال 1975 معرفی شده است. در GA، یک راه حل ممکن است کروموزوم (فرد در جمعیت) نمایش داده می شود و متشکل از رشته ای از ژن ها است. برای بررسی تناسب کروموزوم برای محیط، یک تابع برازندگی نیز تعریف می شود. در مبنای مقدار برازندگی، کروموزوم ها انتخاب می شوند و سپس فرزند برای جمعیت جدید تولید می کند و عملیات ترکیب و جهش بدست می آیند. کیفیت هر فرزند توسط تابع برازندگی ارزیابی می شود. این فرایند تکرار می شود تا زمانیکه فرزندهای کافی تولید شوند. در GA مبتنی بر تکنیک های تعادل بار و زمانبندی، در هر کروموزوم، یک ژن برای اختصاص به ماشین های مجازی آماده است. در واقع، بخش نگاشت شامل فهرست های ماشین های مجازی است که قرار است وظایف بر روی آنها اجرا شوند.