نقلقول بهینه زمان تحویل با استفاده از ارائهدهنده لجستیک شخص ثالث: تأثیر تقویت حملونقل و طرحهای قیمتگذاری دورهای
افزایش محاسبات در محیطهای تجاری نیازمند این است که شرکتها علاوه بر ارائه کیفیت باید سرویسهای بهموقع با هزینههای کمینهای را فراهم سازند. پیشنهاد یک زمان تحویل مناسب میتواند تقاضاها را برای یک محصول و یا یک سرویس افزایش دهد و یا به شرکتها اجازه دهد تا بتوانند هزینههای بیشتری را دریافت کنند. این مقاله تأثیر طرحهای قیمتگذاری مختلف را برای ارائهدهنده لجستیک شخص ثالث مورد ارزیابی قرار میدهد. یک مناقصه 3PL منجر به بارگذاری تلفیقی یک حامل از مبدأ به سمت مقصد میشود در یک بازار لجستیک حساس به زمان و قیمت، ما از نقل و قولهای بهینه استفاده میکنیم تا بتوانیم زمان تحویل و هزینه مناسبی را ارائه دهیم و هدف اصلی این راهکار دستیابی به نرخ سود بیشینه برای ارائهدهنده 3PL است. ما 4 روش قیمتگذاری ساده برای استفاده را پیشنهاد داده و طول بهینه مربوط به چرخه تقویت حملونقل و قیمتها را محاسبه میکنیم. بر اساس پارامترهای بازار لجستیک، ما نشان میدهیم که دستیابی به زمان تحویل مناسب سفارش همواره نیازمند ارائه یک طرح قیمتگذاری عالی نیست. دیدگاههای مدیریتی مختلف و مثالهای عددی زیادی با آنالیزهای حساس مختلفی در این زمینه ارائه میشوند.
Optimal quoting of delivery time by a third party logistics provider: The impact of shipment consolidation and temporal pricing schemes
European Journal of Operational Research Volume 221, Issue 1, 16 August 2012, Pages 110-117
Increased competition in business environments requires that firms provide not only quality but also timely service with minimal cost. Offering a delivery-time guarantee may increase the demand for a product or service, or allow the firm to charge a price premium. This paper investigates the effects of different pricing schemes for a Third Party Logistics (3PL) provider. The 3PL tenders a consolidated load to a carrier that line-hauls over a certain origin–destination lane. In a price- and time-sensitive logistics market, we derive the optimal quotations that should be made for price and delivery-time, with the objective of maximizing the profit rate of the 3PL provider. We propose four easy-to-use temporal pricing schemes, and derive the corresponding optimal length of shipment consolidation cycles and the prices. Depending on the logistics market parameters, we show that charging according to an order’s time of arrival is not necessarily the best pricing scheme. Various managerial insights and numerical examples with sensitivity analysis are provided.