توسعه شبکه: تعریف اولویتهای شرکای تحویل محصول برای تجارت چندکاناله
تجارت چندکاناله، ترکیبی از تجارت سنتی با تجارت آنلاین است که از طریق ادغام فرآیندها با استفاده از یک روش هماهنگ و کامل در سراسر یک سازمان به دست میآید و شامل شرکای لجستیک بیرونی در این فرآیندها است. هدف اصلی این مقاله کمک به خردهفروشان برای تصمیمگیری در مورد شرکای لجستیک شخص ثالث برای تحویل محصولات است. متدولوژی موردنظر بهمنظور توسعه یک چارچوب لجستیک برای ارزیابی شرکای کانال 3PL استفاده میشود. بر اساس متدولوژی SERVQUAL و آنالیز شکافها، مدل اولویت شرکا توسعه مییابد.
Extending the network: Defining product delivery partnering preferences for omni-channel commerce
Procedia Technology Volume 16, 2014, Pages 447-451 open access
Omni-channel commerce involves combining traditional commerce with online commerce by integrating processes in a harmonious and complementary way throughout the organizational and IT chain, and includes external logistics partners in these processes. The objective of this research is to aid retailers in the decision on these third party logistics (3PL) partners for product delivery. The intended methodology is to develop a logistics capability framework for 3PL channel partner assessment. Based on a SERVQUAL methodology and gap analysis, a partner preference model is developed.