تأثیر برنامههای حملونقل پایدار 3PL بر روی عملکرد لجستیک مشتری و وفاداری
در این مقاله تأثیر حملونقل پایدار 3PL بر روی عملکرد لجستیک مشتری و وفاداری مشتری مورد ارزیابی قرار میگیرد. تاکنون تنها 5 مقاله در زمینه صنعت خدمات لجستیک شناسایی شدهاند که پایداری را از دیدگاه تقاضا، پیشنهاد و یا از دو دیدگاه بیان شده مورد ارزیابی قرار دادهاند. این مقاله تأثیر حملونقل پایدار 3PL و پایداری تقاضاهای مشتریان 3PL را مورد ارزیابی قرار میدهد. در این مقاله همپوشانیها و شکافها بین ابتکارات 3PL و خواستههای مشتری 3PL آشکار خواهند شد. علاوه بر این، بررسی میشود که کدام یک از سهامداران داخلی و خارجی دارای تأثیر بیشتری در پایداری ابتکارات و تقاضاهای 3PL هستند. مسئله بیان شده در زیر شناسایی شده و در این پایاننامه مورد ارزیابی قرار میگیرد. تأثیر برنامههای پایدار 3PL بر روی عملکرد و وفاداری مشتریان چیست؟
برنامهریزیهای حملونقل پایداری 3PL زیر دارای نقش بسیار مهمی در این مقاله هستند: سوخت، فناوری وسایل نقلیه، انتخاب مودال، جنبههای رفتاری، طراحی سیستم لجستیک، مدیریت حملونقل، انتخاب شرکا، سیستمهای مدیریت محیط زیست، دادههای خروجی و دادههای انرژی. این 9 مجموعه به صورت گستردهای از دیدگاه تقاضا و پیشنهاد در حملونقل پایدار مورد شناسایی قرار گرفتهاند. در این مقاله ماهیت اکتشافی پایداری انتخاب شده است که در سرویس خدمات مورد بررسی قرار گرفته است و بررسیها نشان داده است که جمعآوری دادهها در این زمینه بسیار دشوار است. بعد از بررسی تحقیقات قبلی انجام شده گسترده، فرضیههای مختلفی بیان شدهاند و مدلهای محاسباتی مختلفی ارائه شدهاند. در مقالات قبلی یک مقاله مروری در زمینه مشتریان خارجی و داخلی یک ارائه دهنده خدمات لجستیک سویسی در هلند انجام شده است. ازآنجاییکه پاسخدهی به نظرات در این مقاله کم بوده است ازاینرو یک تعامل تلفنی با 5 شرکت اضافی انجام شده است را بتوان اعتبار یافتههای به دست آمده را تأیید نمود. بعد از آنالیز کل دادهها در یک PLS هوشمند، و همچنین بعد از انجام تستهای مختلف بر روی فرضیهها، یک مدل علمی (تجربی) ارائه میشود. آنالیز دادههای مختلف در یک PLS هوشمند مبتنی بر 94 پرسشنامه انجام شده است. بر اساس یافتههای آنالیز دادههای تجربی، میتوان گفت که با استفاده از برنامهریزی پایدار 3PL میتوان عملکرد لجستیک مشتری و وفاداری مشتری را افزایش داد. با استفاده از آنالیز دادههای تجربی میتوان نشان داد که یک رابطه قوی بین تدارک حملونقل پایداری مشتری و کارایی و عملکرد لجستیک مشتری وجود دارد. رابطه بسیار ضعیفی با وفاداری مشتری یافت شده است. دو سهامدار بزرگ تأثیرگذار در برنامهریزی حملونقل پایدار 3PL و تدارک حملونقل پایدار مشتری عبارتاند از انتظارات مشتری و تعهد کارکنان. بررسیها نشان میدهند که برنامهریزیهای پایدار 3PL دارای قدرت بیشتری نسبت به تدارک حملونقل پایداری هستند. مهم نیست که برنامهریزی پایدار 3PL از چه نوعی باشد. یک 3PL که از این برنامه استفاده میکند تأثیر خیلی محدود روی درک مشتری از عملکرد 3PL اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی خواهد داشت و یا هیچ تأثیری بر روی آن نخواهد داشت. برخلاف نتایج به دست آمده از آنالیز دادهها، نتایج به دست آمده از این آزمایشات نشان میدهند که در بسیاری از شرکتها هیچ تأثیری بر روی وفاداری مشتری ایجاد نمیشود. تفاوت بین نتایج به دست آمده از آنالیز دادههای تجربی و نتایج بررسیها قبلی نشان میدهند که مشتریهای 3PL از تدارک حملونقل پایدار تنها از طرق محدود استفاده میکنند و یا روشهای بیان شده را با یکدیگر ترکیب میکنند. با بررسی سهامداران مشخص میشود که بسیاری از شرکتها از مدیریت برتر و نهادهای دولتی بهعنوان مهمترین عوامل مؤثر بر تدارک حملونقل پایدار، یاد میکنند. در این میان هیچ سهامدار خاصی بهعنوان عامل تأثیرگذار در برنامهریزی حملونقل پایدار یاد نشده است.. این موضوع را میتوان بر روی شرکتهای مختلف در کشورهای مختلف مورد آزمایش قرار داد. این مسئله را میتوان بر روی فرهنگهای مختلف نیز مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر این میتوان گفت که آنالیز عمیق برای انواع مختلف صنایع را میتوان انجام داد و تفاوت نتایج بین صنایع مختلف را مشاهده نمود. این مقاله تنها در کشورهایی با زبان انگلیسی انجام شده است که شامل 94 درصد از شرکتهای بینالمللی است. بااینحال ممکن است برخی محدودیتهای بومی در پر نمودن پرسشنامههای انگلیسی در هلند وجود داشته باشد. بنابراین توصیه میشود که این پرسشنامه را با استفاده از زبان هلندی نیز انجام شود.
The influence of 3PL sustainability transport initiatives on 3PL customer logistics performance and loyalty
-Quantitative research of 3PL customers in the Netherlands-
This research investigates the influence of 3PL sustainable transport initiatives on customer logistics performance and customer loyalty. So far only 5 research papers have been identified in the logistics service industry that investigated sustainability from a demand side, offering side or from both sides. This research paper will provide insight into the influence of 3PL sustainability initiatives and sustainable demands of 3PL customers. Overlap and gaps will be revealed between the 3PL initiatives and 3PL customer demands. It will also provide insight in which internal and external stakeholders mostly influence the 3PL sustainability initiatives and demands. The following problem statement has been identified and will be investigated in this thesis: What is the influence of 3PL sustainability initiatives on customer’s logistics performance and customer loyalty? The following 3PL sustainable transport initiatives were identified and play an important role in this paper: fuels, vehicle technologies, modal choice, behavioral aspects, logistics system design, transport management, choice of partners, environmental management systems, emission data and energy data. These 9 categories have been identified mostly in the demand and offerings side in sustainable transport. This research is exploratory in nature as the chosen topic “sustainability” in combination with “service industry” is rather new and the data is difficult to collect. After an extensive literature research, hypotheses were formulated and a conceptual model was designed. A survey was launched to national and international customers of a Swiss logistics service provider based in the Netherlands. As the written response ratio from the survey was low, phone interviews were conducted with 5 additional companies in order to validate the findings from the survey with some practical examples. After having analyzed all the data in Smart PLS and after having tested the hypothesis a final empirical model is presented. Extensive data analysis was done in Smart PLS based on 94 respondents having filled in the surveys. Based on the findings of the empirical data analysis it can be said that with some reservation 3PL sustainability initiatives lead to improved customer’s logistics performance and loyalty through sustainable transport procurement. Following the empirical data analysis a seemingly strong association was found between customer sustainable transport procurement and customer logistics effectiveness and efficiency. A less strong relationship was found with customer loyalty. The two biggest stakeholders influencing 3PL sustainability transport initiatives and customer sustainable transport procurement are customer’s expectations and employee commitment. The association which was found between the previous two mentioned stakeholders and 3PL sustainability initiatives was stronger in comparison to the association which was found between these stakeholders and sustainable transport procurement. No matter what kind of 3PL sustainability initiatives a 3PL takes this will have very limited to no effect on the customer’s perception of social, economic and environmental 3PL performance. Contradictory to the results of the empirical data analysis the interview findings in this report showed that most of the companies see a limited influence or no influence of customer sustainable transport procurement on efficiency, effectiveness and customer loyalty. The difference between the results from the empirical data analysis and the survey results could be explained by the fact that 3PL customers only exercise sustainable transport procurement in a limited way or mix this up with sustainable product procurement. Looking at the stakeholders it can be said that most of the companies pointed out “top management” and “government institutions” as the main influencer on sustainable transport procurement. No specific stakeholders were pointed out influencing 3PL sustainable transport initiatives. It would be desirable to replicate this study across a wider variety of industries in different countries. This might provide insight from different cultures. It would also be recommendable to have a more in depth analysis per industry type to see if there are any differences between industry types. The survey was only launched in the English language as 94% of the approached companies are international companies. However there could be a risk of misinterpretation by Dutch natives filling in the English survey questions. Therefore it’s recommendable to execute a similar study using a questionnaire in the native Dutch language.