توسعه خدمات جدید برای تهیه کننده های خدمات 3PL با استفاده از QFD فازی: مطالعه موردی LOGINET
رابطه سالم در حال رشد میان حامل ها و تهیه کننده های خدمات لجستیک شخص ثالث، بسط خدمات لجستیک را تقویت می کند. حدود 20% رشد در برون سپاری لجستیک سراسری مشاهده شده است. با در نظر گرفتن پتانسیل بازار، تهیه کننده های خدمات 3PL زیادی مشتاق به اقدام به برنامه گسترش انبوه به منظور توسعه ی طیف خدمات و دسترسی جغرافیایی هستند. گسترش خدمات در دامنه جدید به سرمایه گذاری عظیم و در نتیجه راهکار استراتژیکی نیاز دارد. تهیه کننده های خدمات 3PL باید بازدهی روی سرمایه (ROI) را با پیش بینی نیازهای مشتریان، پیش بینی کنند. ارزیابی نیازهای مشتریان، چالش مهمی به وجود می آورد و بنابراین باید از یک متدولوژی سیستمیک تبعیت شود. تهیه کننده های خدمات 3PL نیز به ارزیابی کارایی سیستماتیک به منظور بهبود ضعف هایشان نیاز دارند. این مقاله، مدل ارزیابی ترکیبی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) را برای ارزیابی کارایی سیستماتیک تهیه کننده های خدمات 3PL ارائه می کند. بر اساس آنالیز کارایی کامل، تهیه کننده های خدمات 3PL می توانند موقعیت رقابتی شان را در بازار آشکار سازند. این مقاله همچنین مطالعه ی موردی تهیه کننده ی خدمات 3PL ، LOGINET ، را ارائه می کند. بر اساس آنالیز عملکرد کامل، متدولوژی QFD فازی برای گسترش بیشتر شرح داده می شود.
Developing New Services for 3PL Services Providers Using Fuzzy QFD: A LOGINET Case Study
2014 IUP
The growing healthy relation among shippers and Third-Party Logistics (3PL) services providers boosts logistics services expansion. About 20% growth has been witnessed in logistics outsourcing globally. Seeing the market potential, many 3PL services providers are eager to venture their massive expansion plan to widen their service spectrum and geographic reach. Expansion of services in the new domain requires huge investment, which needs a strategic approach. 3PL services providers need to foresee the Returns on Investments (ROI) by forecasting customers’ needs. Assessment of customers’ needs offers a great challenge and hence a systematic methodology must be followed. 3PL services providers also need systematic performance evaluation in order to improve their weaknesses. This paper presents an Analytic Hierarchy Process (AHP) and fuzzy synthetic evaluation model for the systematic performance evaluation of 3PL services providers. Based on the detailed performance analysis, 3PL services providers may reveal their competitive position in the market. The paper also presents a case study of LOGINET, a 3PL service provider. Based on its detailed performance analysis, a fuzzy QFD methodology for future expansion is described.