استقرار موجودی استراتژیک برای فروشگاه های خرده فروشی و فروش الکترونیکی
در این مقاله، ما یک زنجیره تأمین را که شامل یک تولیدکننده و یک خردهفروش است را موردبررسی قرار میدهیم. مشتریان میتوانند خریدهای خود را بهصورت مستقیم از طریق کانال فروش انجام داده و یا از طریق خردهفروشان انجام دهند. از دیدگاه تولیدکننده برای کنترل این دو کانال، ما سه استراتژی را با نامهای استراتژی موجودی متمرکز، استراتژی موجودی استاکلبرگ و استراتژی عملیات فروش الکترونیکی که در آن عملیات به ارائهدهنده شخص ثالث سپرده شده است را مورد ارزیابی قرار می دهیم. برای هر استراتژی، ما سطوح بهینهای از موجودی را در فروشگاههای خردهفروشی و فروش الکترونیکی به دست آوردهایم و هر دو سودمندی مناسبی داشته اند. ما کارایی این استراتژی را مورد ارزیابی قرار دادهایم. بینش مدیریتی از تجزیهوتحلیلهای بهدستآمده نشاندهنده کاربردپذیری این استراتژیها است.
کلمات کلیدی: زنجیره تامین، موجودی، 3PL، کانال، برون سپاری
Strategic inventory deployment for retail and e-tail stores
Omega Volume 37, Issue 3, June 2009, Pages 646-658
In this paper, we study a supply chain comprising one manufacturer and one retailer. Customers can make purchases either from the retailer or directly from the manufacturer via an e-tail channel. From the manufacturer's perspective of managing the two channels, we study three different inventory strategies, namely centralized inventory strategy, a Stackelberg inventory strategy, and a strategy where the e-tail operation is outsourced to a third party logistics provider (3PL). For each strategy, we obtain the optimal inventory levels in retail and e-tail stores and the respective expected profits. We compare the performance of various strategies. Managerial insights are provided through analytical and numerical analyses to illustrate the applicability of different strategies.
Keywords: Supply chain; Inventory; 3PL; e-tail channel; Outsourcing