استراتژی های رشد و ارتباطی استفاده شده توسط ارائه دهندگان سرویس های لجستیک اروپایی: مبانی و نتایج
در این مقاله نحوه ارائه خدمات توسط خدمت دهندگان اروپایی و همچنین نحوه ارائه خدمات لجستیک و سرویسهای حملونقل در مسیر توسعه و پیشرفت شرح داده میشوند. رفتار استراتژیک برای 20 ارائهدهنده خدمات لجستیک اروپایی شخص ثالث از سالهای 1998 تا 2004 موردبررسی قرارگرفته است و راهکارهای آنها برای اندازهگیری، فراگیری و پیوستگی لجستیک مورد ارزیابی قرارگرفته است. نشان داده شده است که رشد 3PL بهعنوان هدف اصلی در بسیاری از شرکتهای لجستیک بوده و تلاشهای زیادی توسط شرکتها برای دستیابی به آن انجام شده است. انتظار میرود با گذشت زمان یکپارچگی بیشتری در صنعت 3PL ایجاد شود. تنها تعداد بسیار کمی از پیشروان بازار سطح گستردهای از سرویسها را پیشنهاد میکنند و شرکتهای تجاری دیگر به دنبال منافعی دیگر هستند.
کلمات کلیدی: اروپا، فراهم کننده های سرویس لجستیگ شخص ثالث، استراتژی ها
Growth and relational strategies used by the European logistics service providers: Rationale and outcomes
Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review Volume 41, Issue 6, November 2005, Pages 495-510
This article reports on research into the ways European providers of logistics and transport services develop and grow. The strategic behaviour adopted by the leading 20 third-party European logistics service providers (3PLs) between 1998 and 2004 is examined, particularly their approach to mergers and acquisitions (M&A) and logistics alliances. It shows that while growth among 3PLs is aimed at providing more cohesive European logistics coverage, national culture constrains their efforts. More consolidation within the 3PL industry is expected. A few market leaders offer a wide range and scope of services, while most other firms have a diversified portfolio of interests.
Keywords: Europe; Third-party logistics service providers (3PLs); Strategies